1. India 26jun – 03jul / Varkala, Champakulam

Het was dan eindelijk zover, vorige week kon ik beginnen aan mijn grote avontuur door Azië!! Maar man man, dat vergt toch wel wat voorbereidingen… Of althans in mijn geval, een backpacker die er wel van tevoren alles aan gedaan wil hebben.

Smile
Vooral de laatste weken waren om gek van te worden, alles uit mijn rugzak heeft de keukenweegschaal wel gepasseerd (kan het nog vervangen worden door een lichtere variant of toch maar thuis laten..), muziek op de mp3 zetten, boeken op de ereader, laptop instellen en ga zo maar door. Met een uiteindelijke backpack van zo’n 15kg voor een jaar vond ik het best netjes, ik blijf toch een vrouw he
Wink

3 vluchten en zo’n 25 uur verder was ik dan eindelijk op bestemming, een lange maar goeie reis. Toen ik om half 5 ’s nachts in Mumbai het vliegtuig uitstapte, over het tapijt op het vliegveld liep, de typische Indische geur me tegemoet kwam en de thermometer al 30 graden aangaf, kreeg ik gelijk weer de kriebels om dit mooie land verder te ontdekken.

Op Trivandrum werd ik opgehaald door de chauffeur. Wat bij de nogal achtbaanachtige landing al bleek, was dat de moesson mijn aankomstdag een mooi begin vond om zich te laten zien. Met bakken, maar dan ook bakken kwam het uit de hemel zetten! (ik zal in nl niet meer zo snel klagen over een paar spetters :p). Ik vond het heel cool om mee te maken, maar hoopte wel dat dit niet 1,5 maand zo zou blijven..

Ik ging naar Varkala, waar ik bij Micha in zijn prachtige huisje verbleef, tussen de bananen- en palmbomen. De dagen erna was de moesson mij gelukkig iets beter gezind en regende het alleen ’s avonds, en de laatste dagen was het zelfs helemaal droog, volle zon en 40 graden.

Cool
In Varkala heb ik heel relaxt kunnen acclimatiseren. Het was eigenlijk niet veel meer dan uitslapen, boekje lezen, wandelingen maken langs geweldig mooie (deels zwarte) stranden en kliffen, om als beloning een biertje te drinken op de veranda (iedereen al jaloers?! :p).

Donderdag ging mijn lonely bestaan eigenlijk pas echt beginnen, per motor/trein/riksja ging ik me naar de volgende plaats begeven (Champakulam, gelegen in de backwaters). De treinrit was ook een geweldige ervaring, ik had een soort klein bed waardoor ik heerlijk languit kon zitten. M’n buurjongen heeft de halve reis tegen me aangepraat, z’n hele levensverhaal verteld (waar ik de helft niet van verstond door de lawaaierige trein) en alle foto’s op z’n telefoon laten zien. Er komen continu mannetjes voorbij die alle soorten eten/drinken verkopen die je maar kan bedenken. Daarnaast was het uitzicht fenomaal mooi, wat het bijna jammer maakte dat ik eruit moest.

Ik heb hier een heerlijk hutje aan het water met schommelstoel op m’n veranda, en waar een bizarre hoeveelheid aan eten aan het water wordt opgediend, dus weer heel vervelend… Vanochtend om 6 uur vertrokken voor een boottrip door de backwaters. De natuur is geweldig, nog groener dan normaal door de moesson, overal palmbomen en het geluid van vogels. Het vroege opstaan was het ook meer dan waard. Je ziet alles en iedereen ontwaken en aan het water wordt tanden gepoetst, (af)was gedaan, gebadderd, maar ook vuilnisbakken geleegd (tja, het blijft India..).

’S middags wilde ik een bootje nemen naar de overkant om een stukje te gaan wandelen. De bootmeneer sprak alleen de lokale taal, maar onderweg kwamen we langs de kant zijn familie tegen en gelukkig spraken zijn dochters wel een beetje Engels. Na de standaard vragen (naam/afkomst/getrouwd etc) werd ik uitgenodigd bij ze thuis, waar ik op een stoel werd gezet, kennis maakte met de rest van de familie en een glaasje kokoswater kreeg. Een super lieve, gastvrije familie, die ik na wat foto’s gemaakt te hebben, bedankt heb met (omgerekend) 50 cent, een pen en een stroopwafel! Zij blij, ik blij, want dit soort ervaringen is wat mijn reis compleet maakt, naast alle toeristische hotspots!

Nog een paar dingen die ik even kwijt moet over het leven hier:

  • Koude douche; brrrr ondanks de warmte
  • Muggen, muggen en nog eens muggen zucht… (waarom ben ik zo lekker?! :p)
  • De hele dag lachen en knikken naar iedereen (ik kan me nu voorstellen hoe Maxima zich moet voelen op koningsdag)

    Laughing

Het is alweer een veels te lang verhaal geworden, sorry jongens! De volgende zal ik sowieso wat korter maken! Ik zal de kaart bijwerken, zodat jullie een idee hebben waar ik me bevind en wat foto’s plaatsen, zodat jullie kunnen zien hoe mooi India ook is, in plaats van alleen maar het beeld van drukte/chaos/viezigheid/koeien (wat ik overigens ook erg mooi vind op een andere manier!)

Liefs, Claudia

Reacties

Reacties

Anouk

Hey claudia. Klinkt als een mooi begin van de reis! Leuk om zo bij een lokaal gezin op bezoek te kunnen gaan.
Ben benieuwd naar je nieuwe verhalen

René

Aan je verslag en foto's te zien dat de eerste week van je reis al ontzettend mooi is geweest.

Wout

Geen excuses voor een lang verhaal.ik vind het mooi.super.

Sonja Vogelaar

Leuk hoor om zo met je mee te reizen!!! XXX

Thea

Heel boeiend om te lezen. Het is haast of je het zelf meemaakt. Ik kan India bijna ruiken...
Ik kan niet wachten op het volgende stuk.

Ruud Venema

Super gaaf Claudia!! Heel veel respect dat je dit doet. Heel veel plezier nog!!

Nadia

Super super tof al Clau! En dat in je eerste week :) gave foto's, en leuk dat je al zo snel contact hebt met de locals! Have fun!

Anja

Wat een mooie start van een lange reis! Erg leuk om je zo te volgen!

Diane

Leuk om het begin van je reis op deze manier te lezen! Klinkt erg goed en mooi allemaal! Op naar je volgende reisverhaal!

Marieke

Wat een goed begin, dat belooft wat voor de rest van je avontuur!
Enjoy!

Annelies Vck

Super leuk deze verhalen, ik heb inderdaad een vooroordeel over India vies etc.
maar leuk om dit dan te lezen.
Geniet verder

Sheena

Heeeey claudia!!
Super super leuk verhaal! Yes, ben inderdaad zeer jaloers. hahaha!!
Geniet er maar van en ik kijk nu al uit naar je volgende verslag. xxx

Sheena

oh, beetje jammer dat ik hier op kantoor je foto's niet kan bekijken (alles is natuurlijk geblockt) maar die kijk ik thuis wel! :D

Myriam

Hey Claudia, Jaloers nou een beetje, dan, hihi. Maar wat ik persoonlijk wel mis was, HOE WAS HET WEERZIEN met Micha, snap dat de rest van je volgers wellicht hierin minder geintereseerd zijn, maar ik ken ut manneke in kwestie en ben toch wel HEEL BENIEUWD, hoe het weerzien was !!! Hoe gedroeg hij zich thuis in zijn eigen domeintje em hoe vergaat het uhm met zijn eigen bedrijf etc. En al zijn wensen en aangekondigde voorspelligen, hihi !! En hoe vond jij het om hem te zien ?!?!? Wellicht snap je wel dat als tie dichterbij in bereik was ik hem zelf die vragen zou stellen, maar nu ben jij degene die mij de info mag verstrekken, hihi.Verder een super leuk verslag en ja ik kan een beetje de ervaringen plaatsen, hihi, maar ik heb het licht aangetipt jij maakt nu de ECHTE beleving mee !!! LIEFS en GENIET !!!

Anke

Wat een heerlijk verhaal en prachtige foto's!! Geniet van al het moois wat nog komt.

Sonja Vogelaar

Hoi Claudia, wat een leuk verhaal weer. Blij dat het goed met je gaat en dat je zo geniet.
Groetjes en X van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!